dinsdag 2 november 2010

Wat is er saaier dan het naaien van een basic jongensbroek?

Nou, het naaien van 2 dezelfde basic jongensbroeken. Op het moment valt er in de helft van de broeken van de jongens een gat in de knie. De andere helft is te kort. Hoog tijd voor nieuwe broeken dus. Normaal ga ik daar graag voor naar de winkel, niet omdat de broeken uit de winkel zo mooi zitten (meestal nogal erg wijd) maar meer omdat ik weinig zin heb in het naaien van broeken waar ze in no-time een gat in slijten.

De afgelopen keer in Utrecht vond ik mooie bruine keper, lekker stevig voor maar 1 euro per meter. Het laatste stuk van 1,8 meter kreeg ik voor 1,50 mee. De ritsen heb ik op voorraad en de knopen ook. Alleen het doorstikgaren had ik niet, met Trudy een ruil voor het doorstikgaren gemaakt en zo ben ik voor bijna niets klaar. In een Ottobre van 2008 vond ik een prachtige smal patroon voor een spijkerbroek dus ik moet er toch aan geloven.

Ze zijn inmiddels geknipt en de eerste naad is gestikt.

Groetjes Denise

Geen opmerkingen: