vrijdag 18 mei 2012

Jersey Mania !!!

Zoals mijn naam al doet vermoeden verzamel ik graag lapjes. De hoeveelheid tricots begint toch wat extreme vormen aan te nemen, ben dus in (voor mijn doen) redelijk hoog tempo wat lapjes aan het wegwerken. Met tricots nog een redelijke klus want hoeveel stof zit er nu werkelijk in een kindershirt? Jersey is dan vaak ook nog ruim 160 cm breed. Meteen nog wat items knippen om de lap op te maken is dan verstandiger dus meteen 2 uilen longsleeves, een harembroekje en een raglan t-shirtje (volgt nog, mist nog een halsboordje). Dan is de lap tenminste definitief uit de kast verdwenen. Meteen nog een sterren tricotje uit de kast geplukt voor een snel rokje. Hmmm, op dit tempo kan ik nog hele hele jaar doorgaan voor ik weer tricot kopen mag, zo erg is het.








Just as my blogname states, I love hoarding fabrics. But enough is enough, I need to reduce my jersey stash, it's really gotten out of hand. Also sewing a kids tshirt doesn't solve anything as it leaves enough for another 3 or 4 before I can say I've used up a piece of fabric (instead of putting the remainder of the fabric back in my jersey closets) So I felt it was best to keep on sewing untill the entire piece is used. Result is 2 longsleeved shirts, harem pants and one short sleeved tee (almost done, following soon). Admitted, at this rate I can keep on sewing all year and still have no need to go shopping at the fabric store. It really is THAT bad...

Geen opmerkingen: