donderdag 14 januari 2010

Nu eens voor mezelf...

Het plan lag er al meer dan een jaar. Heb toen dubbelzijdige fleece gekocht, lekker warm. Nu meer dan een jaar later eindelijk begonnen. Heb dinsdag al het patroon getekend en geknipt, ook boordstof en een rits gehaald.

Vandaag begonnen met het inelkaar zetten, het is nog niet erg ver gevorderd maar het valt me alles mee. Mijn antieke oude lockbeestje lockt 3 lagen + 4 lagen boordstof (op de plek waar de zakingangen eindigen) zonder slag of stoot alsof het een enkel tricootje is. Had daar best een klein beetje een hard hoofd in. Nu de beren op de weg verdwenen zijn hoop ik vanavond een heel eind verder te komen (misschien zelfs wel af?)



Heerlijk, van dezelfde stof heb ik nog een andere kleur liggen, in de nieuwe Ottobre wees de oudste een lekkere fleecetrui aan met ritsje voor aan, lekker voor op de boot zegt hij. Ik denk dat ik daar nog wel 2 stuks van maken kan met de lap die er ligt. Wel een beetje dikke stof wanneer het eigenlijk tijd wordt om aan zomerspul te denken maar op het water (noord en waddenzee) kan het natuurlijk best nog wel koud worden.

Groetjes Denise

Geen opmerkingen: